در سخنرانیها ضمن اشاره به بکر بودن بازار ایران به علت معدل سنی جوان کشور و ورود این قشر به بازار مصرف، مدیران این شرکت وعده عرضه محصولات متنوع دیگری همچون میتسوبیشی میراژ خودرویی کوچک و مناسب فضاهای شهری، SUV اوت لندر و وانت L200 را به حاضر دادند.
اما چرا آنها لنسر را انتخاب کردند؟
بزرگترین سهم بازار خودرو در ایران به خودروهای C-SEGMENT تعلق دارد دستهای که خودروهایی همچون هیوندای الانترا، تویوتا کرولا و کیا سراتو از پرطرفدارترین محصولات آن به حساب میآیند. همچنین بر اساس نظر سنجیها برای مشتریان ایرانی کیفیت، ایمنی و مشخصات فنی 3 فاکتور اصلی در خرید خودرو است و دیگر آنکه بر اساس نظرسنجیها، ایرانیها خودروهای ژاپنی را با کیفیت تر از خودروهای دیگر کشورها میدانند. این عوامل سبب شد تا مدیران آرین موتور میتسوبیشی لنسر را در سبد محصولات خود قرار دهند.
در اولین گام آرین موتور نسخهی 1.6 لیتری با 115 اسب بخار، گشتاور 154 نیوتن متر و گیربکس دستی 5 دنده را به بازار عرضه خواهد کرد که مصرف سوخت ترکیبی آن 5.7 لیتر در 100 کیلومتر میباشد. علی رغم بهره گیری این نسخه از آپشن های کمتر به نسبت سایر خودروها، اما قیمت 80 میلیون تومان، این نسخه را به رقیبی سر سخت برای خودروهای C-SEGMENT و حتی B-SEGMENT نظیر هیوندای اکسنت، MG350 و تویوتا یاریس میکند.
پس از عید شرکت آرین موتور تصمیم دارد تا نسخهی فول آپشن 1.8 لیتری را با قدرت 143 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک CVT و قیمت تقریبی 108 میلیون تومان به سبد محصولات خود اضافه کند.
باید منتظر ماند و دید که آیا آرین موتور با میتسوبیشی لنسر میتواند به آمار فروش قابل توجه دست پیدا کند یا خیر.
(از شما همراهان همیشگی پدال برای کیفیت پایین عکسها پوزش میطلبیم)